Hoe lang nog Heer ?

Hoe lang nog Heer ?

een hele goedemorgen fijn dat jij fijn dat u meekijkt deze morgen en wat zegt dit lied het prachtig van uit romeinen als god voor ons is wie kan dan tegen ons zijn geen ziekte geen corona geen psychische klachten niks kan tegen god op geen enkele zon god hij vergeeft en hij geneest en als dit lied de troon mooi recht als de god voor ons is wie kan dan tegen ons zijn dan kun je dat soms diep van binnen wel geloven maar kan dat soms niet zo voelen en zeker in een tijd als deze want waar is god dan in jouw psychische klachten in jouw verslaving in jouw zonden wij maar niet vanaf komt of waar is god in deze corona crisis als de wereld in de spits daar is het dan ook waar als god voor ons is wie is dan tegels nou daar wil ik het vandaag met jou met u over hebben maar omdat ik hier voor het eerst ben zal ik me eerst even netjes voorstellen mijn naam is corné den breejen ik ben getrouwd met annabel en ik woon op een klein dorp in de betuwe in hello zich in heb je er ooit wel eens van gehoord in het dagelijks leven ben ik vier dagen docent ik geef geschiedenis en godsdienst en daarnaast mag ik op zondag in allerlei gemeente spreken en vandaag mag een keer orgaan en eigenlijk zo dat al een jaar geleden gebeuren stond ik twee jaar op de planning maar toen sloeg corona toe dus heb ik jullie niet te kunnen ontmoeten maar vandaag mag ik bij jullie het beoordelen en ik hoop echt dat je door deze live stream een in je huiskamer misschien nog in je bed misschien wel lekker op iets aan het wandelen ik hoop en ik bid dat je god aanwezigheid schuld en vaar dat geloof ik de naam van de here jezus

nou misschien kan het is inderdaad soms en voelen dat het soms lijkt alsof god jou vergeet is soms lijkt het alsof god u vergeet is en soms voelt het dan zo dat mensen daar bijna plezier in hebben als de zien hoe jij lijkt als de zien hoe jij pijn en verdriet heb dat mensen soms bijna zich daarin lijken te verheugen en natuurlijk slechte bij wil een goed christen zou moeten meelijden met degene die pijn hebben maar zo vaak voelen wij ons alleen in de strijd die wij te strijden en die strijd kan voor iedereen anders zijn misschien dat het super goed in jouw leven maar heb je mensen om je heen die het moeilijker maar ook bij tieners bij jongeren ook bij mijn generatie zijn er op dit moment zoveel psychische klachten door deze corona crisis of misschien ben je zelf ziek geworden door corona strijd je daar nog mee misschien heb je zult mensen verloor en dan is het thema deze maand vertrouwen en hoe kun je nu vertrouwen in een tijd als deze je hoort het de mensen de satan mensen die niet in god geloven je hoort ze bijna fluisteren je hoofd waar is yo god en weet je dan heb ik vandaag een hoopvolle boodschap vanuit een wanhopige persoon en ik denk dat we allemaal wel iets van deze persoon mijn kennen in ons gevoel en in ons dagelijks leven op dit moment

ook daar werd hij kende gevoelens van pijn van verdriet van eenzaamheid en hij legt dit in vertrouwen bij god neer en dat doet hij in san 13 het is niet een hele bekende persoon waarschijnlijk zo’n 23 uit roofdier is mijn herder of personen 121 waar komt mijn hulp vandaan maar wist u dat tweederde van de personen bestaat uit klaagliederen en dat betekent dat wij dus soms ook heus wel even mogen klagen wij mogen ons hoe bij de here god neerleggen laten we met elkaar lees zo’n 13

ik lees het voor vanuit insuline statenvertaling

erboven staat een persoon van david voor de koorleider hoelang nog heren zult u mij voor altijd vergeten hoe lang zult u uw aangezicht nog voor mij verbergen hoe lang zal ik nog plannen maken in mijn steriel verdriet hebben in mijn hart dag na dag

hoe lang zal mijn faience er nog boven mij verhef china je aan voor hoor mij heren mijn god we liggen mijn ogen want anders ontslapen kinden dood anders weg mijn vijand ik heb overwonnen en verheugen mijn tegenstanders zich wanneer ik wankel ik ik echte vertrouw op uw goedertierenheid op uw goedheid mijn hart zal zich verheugen in u heel in uw verlossing ik zal voor de heer de zingen omdat hij goed voor mij geweest is

nou deze bestand is met recht een klaaglied naar god toe het is geen blije vrolijker stal en ons wij vandaag een nummer hier over zouden schrijven muziek liet hierover zouden schrijven dan zouden we ongetwijfeld minder akkoorden gebruik en brian doerksen een bekende aanbiddingsleider heeft ook een nummer geschreven over deze persoon how long do loopt moet je voor getty hoelang nog ervoor dat u mij vergeet

want dat graag 1000 in deze persoon in het eerste deel van deze persoon komt er een klaaglied van uit davids hun hart hij voelt zich ontzettend verlaten door god en hij ziet geen enkele uitweg meer al zijn vertrouwen is de weg en dan roept hij het uit tot 4 keek toe hoe lang en weet je wat hier zo interessant dan is hij vraagt hoe lang hij vraagt niet waarom het is zo makkelijk in mijn leven en misschien ook in uw leven om te vragen waarom gebeurt dit is waarom is er een crisis waarom worden mensen ziek waarom is ze lijden in de wereld

maar david hij vraagt in hoe lang nog en daar zit een stukje vertrouwen in daar zit geloof in het gaat over jezus hij komt terug hij zo verlossing geef hoelang nog geen geen waarom maar hoe lang er komt een einde en dan in het tweede deel van deze persoon begint david hartstochtelijk en eerlijk te bidden naar god toe hij vraagt god grijs in en luis naar de roep van mijn lijden en dan opeens in het zesde vers in de derde deel van deze persoon is daar een enorme om keer van wanhoop van pijn en verdriet begrip david opeens vreugdevol te zijn en vol vertrouwen het uit te roepen naar god en hij dankt god dat hij goed voor hem is geweest daar kunnen wij van leren want ook midden in de pijn en de moeite kunnen en moeten wij vertrouwen op de goedheid van god

nou deze persoon is een schijnlijk door david geschreven toen hij achtervolgt werd door school misschien kent het bijbelverhaal wel dat david moest vluchten voorval de vrouwen die slangen david heeft zijn tienduizenden versla agenda en zal zijn duizenden en toen werd ze zoal heel erg boos en hij wilde david doden en toen is david ’s nachts vanuit zijn bed gevlucht en is er en stenen beelden zijn bed gelegd en op die manier kon david vlucht en als met een achtervolgd worden vooral helemaal alleen is misschien wel in de grote zit dan roep tijd vanuit zijn diepste nood uit naar god en deze persoon wordt ook vandaag in israël nog vaak gebruikt de hebreeuwse rabbijnen gebruiken deze persoon om hun gevoelens van vervolging van oorlog onrecht te delen met god en regelmatig wordt op de sabbat deze persoon voorgelezen in de synagoge

maar het is niet alleen toepasbaar voor israel of voor david in die tijd maar het is ook toepasbaar voor ons vandaag in welke noot zit u in welke noot zit jij of als jij zelf geen nood hebt kijk eens naar de mensen om je heen de wereld is in nood en heeft de redder nodig en wij mogen door deze zo omheen a ook ons gevoel van onrecht van verdriet van three mall twijfel bij god neerleg in mijn eigen leven kan ik ook zo’n noodsituatie herinneren en ik vertel dit niet om zielig te doen of om aandacht te krijgen maar ik geloof dat het ook krachtig is om te zien hoe dat in mijn leven gewerkt heeft

zelf ben ik ook getroffen door corona en ik ben asma patiënt dus ik ben erg ziek geweest en ik ben eigenlijk nog steeds herstellende ik ben nog steeds benauwd en ik heb er nog steeds heel veel last van maar de weken dat ik erg ziek was dat als acht weken lang alleen maar op bed lig en er waren nachten dat ik gewoon geen lucht meer kreeg en dat ik begon uit te roepen nou god met deze persoon hoelang nog eens hoe lang voordat u weer redding brengt en op die momenten dat ik bijna geen lucht kreeg dan kon ik denk aan deze persoon en mogelijk maken voel mijn verdriet bij god nele maar mocht ik ook hoop houden op genezen

en nee het is nog geen succesverhaal dat god mij wonderbaarlijk genezen heeft ik geloof dat hij het kan maar ook op dit moment ga ik dan nog doorheen en is het echt heel pittig maar ik geloof dat god bij mij is en dat hij mij hier doorheen nou en zo ken ik jou situatie nu het zo ken ik u situaties niet maar wat ik wel weet is dat hij ook bij uw is waar u ook doorheen gaat hoe diep de pijn ook is hoe moeilijk het soms leidt houdt hoop vertrouw op god want jezus christus hij leeft ook vandaag als het lijkt alsof alles weg valt de wereld in de fik staat d dat hij ook vandaag hè

en david hij doet het dan uit in vers 2 hoe lang zult u mij nog vergeten hoe lang verbergt u uw aangezicht nog voor mij en ik kan me zo voorstellen dat david voor een tijd geduldig is geweest we weten het allemaal david was geen badje hij had goliat verslagen hij vertrouwen op god dus het was echt niet zo dat hij twee dagen op de vlucht was en in paniek uitbrak waarschijnlijk heeft hij het snel en tijd volhoudt maar hoe stoer wij ook zij hoe groot wij onszelf ook houden op een gegeven moment komt ieder mens op een punt dat je breed

of je nou de stoerste bodybuilder op deze aarde bent of je bent misschien het zieligste jongetje van de glad of zo word je misschien gezien ieder mens komt op een punt dat hij het zelf niet langer aankan en bij hebben allemaal redder nodig en sla je naam is jezus hij wil jou redden hij wil jou verlos en ook daar vindt hij kent het gevoel na een tijdje van tegenslag kan hij het niet meer aan hij kan het niet zelf meedraag en dan begint hij het uit te roepen naar god en man wat hoop ik dat jij dat u dat ook doet dat jij ervoor kiest als je pijn zonde verdriet in je leven en vaak dat je het niet vanzelf gaat oplossen maar dat je knieën buigt en de here jezus aan roept god de vader aan hoeft om de kracht van de geest

hij zal met je zijn denk aan dat liet hij ze laat je niet hij is een god van trouw en als weg david hoelang verbergt u uw aangezicht nog voor mij hoe lang zal ik u gezicht niet meer zien

nu is het zo dat als je vrienden bent met iemand dan kijk je elkaar aan je lacht naar elkaar je kijkt elkaar in de ogen en je kijkt elkaar vriendelijk aan in de tijd van de bijbel was het nog veel meer als je in de tijd van israël de tijd van david iemand aankijkt betekenen dat ik wil op een lijn met je staan ik wil jou ontmoette als je bijvoorbeeld een koning ontmoeten dan mocht je hem niet aankijken dan moest je naar de grond kijken tot die koning zei kijk mijn maar aan en dat betekende goed nieuws dus als daven 10 slecht hoelang verbergt uw aangezicht nog voor mij dan verlangt hij er zo naar om god weer te ontmoeten om god weer in de ogen te kijken om zijn aangezicht te zien

en het is zo mooi om te weten dat god en jezus christus nooit zijn gezicht van ons af kind hij kijkt ontrouw met ogen vol liefde en hij draait zich om naar jou naar uw situatie komt ook terug in dus je uit in dus 9 uit numeri 6 de heer verheffen zijn aangezicht over letterlijk staat a de heer kijk je met ogen vol liefde aan en zo is het in de tijd van david maar zo zit ook vandaag

en dan komt het punt dat david volledig breed het lijkt uit de hand te lopen

want david hij zegt in vers 4 verlicht mijn ogen anders ontslapen kinden dood anders weg mijn vijand slecht zal zegt misschien satan zeggen jouw vijanden ik heb gewonnen en david hij kon dus op een punt en dat is best wel heftig dat hij het leven niet mis het zitten hij zegt verlicht mijn ogen grijp in neer anders zal ik sterf

en dat doet me denken aan het moment dat de here jezus aan het kruis te kijk eens naar het kruis waaraan hij met zijn armen wijd open riep het uit het is volbracht niet voor 80% niet voor 90% maar voor 100% het is volbracht en jouw leek hij stierf ook voor jou

maar ik kan me zo voorstellen dat toen jezus stierf dat er in de hel in het dodenrijk en vreselijk feest dus uit gepast dat zaad en zijn demonen riep yes we hebben hem te pakken eindelijk jezus hij is dood

maar wat gebeurde er op dat moment jezus hij versloeg de dood op eigen terrein want hij stond glorieus op uit de dood jezus hij leeft dus de vijand overwint niet ook al staat dan denk dat hij gewonnen heeft ook als het lijkt alsof die kronen crisis nooit over gaat houd hoop want jezus hij stond op hij stond op uit de dood hij versloeg de dood en zal hij dan niet deze corona crisis kunnen verslaan zou hij dan niet jouw ziekte jouw twijfel jouw psychische klachten zou je dat niet kunnen verslaan ja zeker wel want kijk maar wat er bij david gebeurt

hij vertrouwt op god en wat gebeurt er dan in vers 6 hij begint te getuigen hij zegt ik vertrouw op uw goedertierenheid en dat is een heel oud woord maar dat de geesten verbond trouw van god aan god hij houdt je vast hij kent je bijna en hij laat je niet los vertrouw op zijn goedheid op zijn goedertierenheid en dan zegt david mijn hart zal zich verheugen in uw huis

en daar mag je blij mee zijn als je jezus ook kent als je weet ik ben verlost ik ben gered van een eeuwige dood en ik mag heel erg met de here jezus leeft dan mag je daarin verheugen en hoe dan standigheden ook zijn uiteindelijk zal hij koning zijn en ook weer terugkeren en let op het is niet het is niet een honderd procent succesverhaal het is niet zo dat david opeens op miraculeuze wijze verlost wordt het is niet zo dat de storm voorbij is

het is niet zo dat zal verdwijnt en als de problemen weg sla die storm die is er nog steeds maar midden in de store roep david de naam van de heer a en daar is hoopte vindt midden in die sector verandert god niet omstandigheden maar er verandert wel het gevoel en het vertrouwen van david hij geeft hem nieuwe moed en nieuw geloof en zo mogen wij ook in deze tijd volhoudt ik kan je geen antwoord geven wanneer deze crisis op is over is wat ik wel weet en je kan zeggen vertrouw op god net als david deed en weet dat de verlossing komen zal

en weet je wat dan het mooi is dan verandert die vraag hoe lang die david 4 gesteld die vraag hoe lang die verandert in een loflied midden in de store mogen wij de here jezus te gaan prijzen en geloof mogen we hem gaan aanbidden en als wil je zien dat je rust wil krijgen in je hart en in je hoofd dus deze persoon mij begin met ellende maar hij eindigt blijmoedig en daarom wil ik jou wil ik u vandaag vraag wat is de nood waar jij is dit wat is de nood waar u in zit is dat zon die nu leven is dat verdriet om hun familieleden is dat ziekte zijn er psychische klachten is dat rauw ik moedig u aan leg het neer bij de here jezus roepen mara en hij zal u antwoorden net als hij bij david deed want dat is het evangelie dat is het goede nieuws hij redt mensen die verloren zijn die het zelf niet meer zien zitten de vijand snel uiteindelijk niet de overhand hem maar jezus hij zal terugkomen en regeren over deze aarde en dat is vertrouwen dat is en hoopvolle toekomst

ik heb een nummer meegenomen deed daar staat de strijd en ik zou je willen vragen om het met je hart om mee te zingen en god zegt tegen jou lieverd geef je strijd op en geef het aan mij luister je mee

0 reacties

Voeg een reactie toe

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *